جیتی نامی

یکی از بهترین شرکت های طراحی سایت , لوگو , سئو و اپلیکیشن کدام است؟
یک شنبه 27 فروردين 1402 ساعت 16:18 | بازدید : 63 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

ووان ( vovan.ir ) متشکل از بهترین طراحان ,کارگردان ها,عکاسان و برنامه نویسان داخل و خارج کشور است.

حضور متخصصان حرفه ای در این مجموعه این آژانس را به از یکی از قدرمندترین مجموعه های گرافیکی و تبلیغاتی در داخل کشور تبدیل کرده است .

بخش های مهمی که ما درآنها فعالیت داریم ( طراحی لوگو , سئو , طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن ) است.

همکاری با شرکت ها سازمان ها و افراد مختلف از کشورهای بزرگ دنیا این آژانس را تبدیل به یک صادر کننده ایده,خلاقیت و هنر به خارج از مرزهای کشور کرده است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غذاهایی که چربی دور شکم را از بین می‌برند
سه شنبه 15 فروردين 1402 ساعت 16:35 | بازدید : 5819 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

امروزه، مشخص شده است که خوردن برخی غذا‌ها می‌توانند به کاهش جذب چربی‌ها کمک کنند، و یا به نوعی در خاموش کردن ژن‌های ذخیره سازی چربی، تاثیر گذار عمل کنند.

در دهه ۱۹۸۰، با این حال که رشد می‌کردم، اما همچنان فردی چاق بودم. اگرچه، بعد‌ها متوجه شدم بین رشد و اضافه وزن هیچ ارتباطی وجود ندارد.
پدرم، فرد چاقی بود و زمانی که من ۱۴ سال داشتم، بیش از ۲۰۰ پوند وزن داشت.
من نیز " ژن‌های چربی " را به ارث برده بودم.
سپس، پدرم در سن ۵۲ سالگی، توسط سکته‌ای شدید دچار مرگ ناگهانی شد.من نیز پسر همان پدر بودم، آیا سرنوشت من هم اینگونه خواهد بود؟

بعد از سعی فراوان،رژیم Zero Belly زیروبِلی را اختراع کردم.
زیرو بِلی تقریبا یکی از پیشرفت‌های غیر منتظره در علم " ژنتیک تغذیه " به شمار می‌رود. این مطالعه نشان می‌دهد، که چگونه غذاهای خاص سبب روشن و خاموش ژن‌های ذخیره سازی چربی می‌شوند.
در اوایل سال ۲۰۱۴، برنامه غذایی Zero Belly را تست کردم و در نهایت از نتیجه کار بسیار متعجب شده بودم: در حقیقت، یک فرد معمولی با استفاده از این رژیم غذایی در شش ماه، به طور میانگین ۴ اینچ سایز کمرش کوچکتر شده بود.
نقش کلیدی و اساسی این برنامه، بر روی برنامه غذایی مصرفی است

برنامه زیرو بِلی به سه روش کار می‌کند:
_ گام نخست، کاهش و یا قطع کردن نمک، شیرین کننده‌های مصنوعی در انواع غذا‌ها و خوراکی‌ها می‌تواند قدمی مثبت و موثر باشد. نمک و شیرینی، موادی هستند که در غذاهای کودکان به وفور یافت می‌شوند. مطالعه انجام شده، نشان می‌داد افرادی که این مواد را برای ۷ روز از برنامه غذایی خود حذف کردند، حدود ۳ اینچ از سایز دور شکم آن‌ها کاسته شده بود.

_گام دوم، داشتن تغذیه مناسب می‌تواند، عملکرد روده‌ها را بهبود ببخشد. یک روده سلامت، هیچ گونه علائمی از التهابات و سوزش‌ها را ندارد و در آخر می‌تواند به روند خاموش شدن ژن‌ها ذخیره سازی چربی کمک بسیاری کند.

_ گام سوم، سوخت و ساز بدن خود را با مصرف غذاهای با کیفیت نظیر پروتئین‌های گیاهی، چربی‌های سالم و مواد حاوی فیبر بهبود ببخشید.

۹ غذای ساده‌ای که در این روش وجود دارند:

۱ - " نوشیدنی‌های زیروبِلی " نوشیدنی‌هایی هستند که اساسا ترکیبی گیاهی دارند و سرشار از چربی‌های سالم، پروتئین، فیبر و همچنین رزوراترول هستند. رزوراترول‌ها را به فراوانی می‌توان در میوه‌های قرمز، کره بادام زمینی و شکلات تیره یافت.

۲ - تخم مرغ حاوی مواد مغذی به نام کولین است. محققان بر این باورند که مواد موجود در تخم مرغ‌ها باعث خاموش شدن ژن‌های ذخیره سازی چربی می‌شوند.

۳ - میوه‌های سرخ مانند سیب‌ها می‌توانند بخشی از مواد غذایی سالم خوراکی باشند. هر چه رنگ تیره تری داشته باشند، می‌توانند تاثیرگذار‌تر در روند خاموش کردن ژن‌های ذخیره سازی چربی عمل کنند.

۴ - روغن زیتون و سایر چربی‌های سالم می‌توانند به کنترل گرسنگی برای چهار ساعت کمک فراوانی کنند.

۵ - لوبیا، جو و سایر میوه‌ها نیز ممکن است در عملکرد روده تاثیر گذار باشند و ژن‌های دیابت را خاموش کنند. جو دوسر یک تغذیه عالی برای شروع یک روز است، اگر کمی آن را شیرین کنید، مطمئنا، به وعده غذایی لذیذی تبدیل خواهد شد.

۶ - پروتئین‌های گیاهی را می‌توان در مواد خوراکی نظیر نخود فرنگی‌ها، آجیل‌هایی مانند بادام، پسته و دانه‌ها آفتاب گردان پیدا کرد. شما می‌توانید از پودر هر یک از این گیاهان، بر حسب ترکیب غذایی که دارید، استفاده کنید.

۷ - گوشت‌های بدون چربی نیز تا کنون، در روند متابولیسم بدن تاثیری مثبت داشته اند. گوشت‌های بدن چربی شامل سینه مرغ و بوقلمون بدون پوست می‌شوند.

۸ - برگ سبزیجات نظیر، چای سبز، و برگ‌های که رنگ روشنی دارند، می‌توانند در خاموش کردن ژن‌های ذخیره سازی چربی موثر باشند. برگ سبزیجات را به غذاهای خود اضافه کنید.

۹ - ادویه جات و طعم‌های فوق العاده‌ای نظیر دارچین، زنجبیل و حتی شکلات تلخ، در خاموش کردن ژن‌های ذخیره سازی چربی بی تاثیر عمل نخواهند کرد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


شخصیت‌شناسی بر اساس چیزی که ازش می‌ترسی
سه شنبه 15 فروردين 1402 ساعت 16:35 | بازدید : 726 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

در این مطلب به هشت فوبیای متداول و نکاتی که این فوبیا‌ها درباره شخصیت افراد مبتلا به آن‌ها می‌گوید، اشاره خواهیم کرد. 

در خور ذکر است بعضی از این نکات، ممکن است برای همه افراد صدق نکند.

 

رعد و برق : قلب مهربانی دارید

همه ما شاید تجربه لحظه‌هایی را داشته باشیم که صدای رعد در آسمان و برق آن، ما را مبهوت می‌کند. کسانی که این حالت را دارند، مستعد ترس و اضطراب هستند، اما با این حال، در بین دیگران شخصیت قابل قبولی دارند. اگر شما از رعد و برق می‌ترسید به این معناست که قلب مهربانی دارید یا پدر و مادری هستید که اغلب تمایل دارید نگران فرزندتان باشید.

 

 

ارتفاع : جزئی نگر هستید

 محققان بر این باورند که نداشتن احساس تعادل در زندگی و بی‌نظمی می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد و بالا رفتن و ارتفاع گرفتن، این احساس‌ها را در وجود فرد بیشتر و پر‌رنگ‌تر می‌کند. در ضمن افرادی که از ارتفاع می‌ترسند، بسیار به جزئیات حساس هستند و به نوعی می‌توان گفت بسیار جزئی نگر هستند و از این‌که کنترل خود را در انجام هر کاری از دست بدهند، متنفرند.

 

عنکبوت : اهل خطر هستید

ترس از عنکبوت، ترسی متداول بین انسان‌هاست و به طور مثال در آمریکا از هر سه خانم، یک نفر حتما از عنکبوت می‌ترسد. 

البته این ترس در بین آقایان نیز رواج دارد و افراد زیادی با فرهنگ‌ها و شخصیت‌های مختلف ممکن است این ترس را داشته باشند. روان‌شناسان معتقدند کسانی که از عنکبوت می‌ترسند، معمولا احساس تنفر بسیار زیادی درباره یک سری موضوعات در وجودشان دارند که تلاش می‌کنند مثل عنکبوت، تار‌هایی را روی آن‌ها ببافند و پنهان‌شان کنند! در ضمن، ترس از عنکبوت می‌تواند فرد را به انسانی اهل خطر کردن تبدیل کند.

 

شلوغی : درون‌گرا و کم‌صبر هستید

ترس از جمعیت و شلوغی یکی از انواع ترس از اجتماع است و یک نوع اضطراب اجتماعی محسوب می‌شود.

 جمعیت زیادی از انسان‌ها در یک مکان مثل حضورشان در بازار، می‌تواند هر فردی را بترساند. اگر این ترس باعث شود مثلا شما از خانه بیرون نروید یا کار‌های مشخصی را هم که عادی است انجام ندهید، در این صورت می‌توان گفت به چنین فوبیایی دچار شده اید. 

کسانی که ترس از شلوغی و جمعیت دارند، اغلب دوست دارند خانه‌نشین باشند و شخصیتی درون‌گرا دارند که ترجیح می‌دهند در گروه‌های کوچک عضو شوند یا در تنهایی باشند. همچنین تحمل و صبر چنین افرادی، کمتر از بقیه به نظر می‌رسد.

 

مار : از هیجان فرار می‌کنید

مار‌ها این خزنده‌های وحشتناک، ممکن است باعث فرار افراد زیادی از دور و برشان شوند. همان‌طور که می‌دانید معمولا مار‌ها تصویر منفی در کتاب‌های تاریخی دارند. بر اساس تحقیقات، ترس از مار می‌تواند به دلیل این باشد که در ادبیات و کتاب‌های به خصوص داستانی، مار نماد پلیدی است؛ بنابراین کسانی که از مار می‌ترسند، معمولا تعداد زیادی کتاب خوانده‌اند و حافظه قوی‌تری هم نسبت به سایر مردم دارند.

 همچنین این افراد از فعالیت‌هایی که هیجان زیادی را می‌طلبد، فراری هستند.

 

پرواز : قوه تخیل بالایی دارید

خطر سفر با خودرو در جاده بیشتر از سفر با هواپیماست، اما اغلب افرادی که ترس از پرواز دارند، قادر به درک این موضوع نیستند! محققان به این نتیجه رسیده‌اند افرادی که ترس از پرواز دارند، معمولا قوه تخیل بالایی دارند و نمی‌توانند درصد اتفاق افتادن یک موضوع بد را در ذهن‌شان کاهش دهند، حتی اگر آن اتفاق غیر ممکن باشد!

 

 

تزریق : خیلی احساساتی هستید

اگر شما جزو افرادی هستید که به صورت غیرمنطقی از تزریقات و آمپول می‌ترسید، به این معناست که شما بیش از اندازه با شخصیت درونی خودتان در ارتباط هستید. تزریقات و فرو رفتن سوزن در بدن برای این افراد مانند این است که چاقو به آن‌ها خورده باشد و هر لحظه احتمال مرگ برای خود می‌دهند! افرادی که از تزریقات و آمپول می‌ترسند، غرایز و احساسات عمیقی دارند و خیلی آدم‌های احساساتی محسوب می‌شوند.

 

میکروب‌ها : منظم و شاید وسواسی باشید

شاید باورتان نشود، اما یکی از هشت فوبیای رایج در دنیا، ترس از میکروب است! 

گاهی چیز‌هایی که آن‌ها را نمی‌بینیم، باعث ترس ما می‌شوند و میکروب‌ها مثال خوبی در این باره هستند. افرادی که از میکروب و باکتری می‌ترسند، ممکن است کمی درگیر وسواس باشند، اما قسمت روشن ماجرا این است که این افراد آدم‌های تمیز و مرتبی هستند که دوست دارند همه چیز پاکیزه باشد؛ بنابراین چنین افرادی، خیلی منظم هستند و اگر این ویژگی شخصیتی‌شان را مدیریت کنند، به احتمال زیاد وسواسی نخواهند شد.

برچسب‌ها: شخصیت , میکروب , تزریق ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


حال و احوال ۱۱ آبان
سه شنبه 15 فروردين 1402 ساعت 16:34 | بازدید : 848 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

فروردین

 

شاید به جایی که می خوای نرسیدی

نترس و نا امید نباش 

کلی وقت هست 

تلاش کنی به جایگاهت می رسی

شک و تردید رو دور بریز 

ظاهر قضیه با اصل موضوع فرق داره

زمان همه چیو ثابت می کنه

منتظر اتفاقای خوب باش

 

اردیبهشت

 

امروز شاید بخوای کاری نیمه تمام رو تموم کنی

اما حواشی و درگیری های دیگه تمرکز رو ازت بگیره

تمام تلاشت رو بکن

و سعی کن تمرکزت رو به دست بیاری

پایان وقتت رو به پیاده روی و گردش بگذرون

و تجدید قوا کن

 

خرداد

 

شاید دلت برای کسانی تنگ شه

که ازشون دوری 

و خاطراتت دوباره برات زنده شه

زنگ بزن بهشون

انرژی فوق العاده ای ازشون خواهی گرفت

امروز با عزیزانت شاد باش و خوش بگذرون

 

تیر

 

تصمیمت رو باید بگیری 

با صبر سعی کن شک ها برطرف شه 

از بقیه مشورت بگیر

به قلبت گوش کن

عجول نباش و دقت به کار ببند و تفکر

توی جمع باش 

منتظر خبرای خوب 

 

مرداد

 

هرچه سازگار تر باشی 

کارات بهتر پیش میره

کمی صبوری برای اهدافت بد نیست

عجله اصلا به سودت نیست

مراقب سلامتیت باش

دری به روت باز میشه 

با دقت و وسواس واردش شو و احتیاط کن

 

شهریور

 

سریع کارای نیمه رو تمومش کن

اهمال به ضرر توست

اگه حرفی تو دلت هست بزن و اصلا توی معذورات نمون

اصلا نباید حست رو پنهون کنی 

منتظر دری باش که گشوده شه و

با قدم استوار وارد راه جدید شو

 

مهر

 

بعد از سختی ها آسانی ست

پس صبوری کن و نگران نباش 

با تغییرای کوچیک به خودت روحیه ی بهتری بده 

تغییری توی ظاهر یا دکور

منتظر خبری خوشحال کننده و غافلگیر کننده باش

با شادی های کوچیک زندگیت رو بساز

 

آبان

 

توی روابط به کوچکترین جزییات دقت کن ممکنه که موثر باشن

روی کارات و واکنشات خیلی دقت کن 

و سعی کن چیزی رو جدی نگیری و واکنش تند نداشته باشی

سیاست داشته باش و با تدبیر همه چیو پیش ببر

 

آذر

 

اگر دیگران واکنش غیر منطقی دارن

تو خودت رو کنترل کن

نذار چیزای کوچیک و لج بازی های بچگانه

روابطت رو بهم بریزه

بزرگ باش و توی دام این بازی ها نیافت

تا احساس و رابطه ت قربانی نشه

 

دی

 

امروز کلی کار داری سرت شلوغه 

بخصوص با اطرافیان باید حواست به لحن صحبتت باشه

تا تاثیر مثبت روی دیگران بذاری و حرفت پیش بره

چیزی توی ذهنته باید سعی کن حلش کنی

از زندگی لذت ببر و بدون همه چی ردیف میشه به زودی

 

بهمن

 

شاید قراری بهم بخوره

و دیداری که قرار بود داشته باشی انجام نشه

بهش فکر نکن

و روزت رو خراب نکن

باکارای مهمی که داری سرگرم شو

البته زیاد خودتو خسته نکن و از تعطیلی لذت ببر

 

اسفند

 

به خودت و خواسته هات توجه کن 

یه مدت به بقیه نه بگو

همه چیز عالی پیش میره 

ایده هات رو جلو ببر

صبور باش و شونه خالی نکن 

گذشته ی تلخ رو فراموش کن و چشم به آینده ی روشن داشته باش

تا فرصتا و ادما رو ببینی و از دست ندی

برچسب‌ها: آبان , فال ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بهترین هدیه برای زن ها چیست؟
سه شنبه 15 فروردين 1402 ساعت 16:33 | بازدید : 706 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

بهترین هدیه ، برای هر کسی فرق می‌کند

از همین ابتدای کار یک نکته‌ی اساسی را به خاطر داشته باشید؛ بهترین هدیه تعریف ثابتی ندارد و ممکن است معنی آن از یک زن تا زن دیگر فرق کند. برای همین لازم است اول از همه نسبت به طرف مقابتان شناخت کافی داشته باشید و روی جزئیات رفتار او تمرکز کنید. همسر یا نامزدتان چه جور زنی است؟ از آن‌هایی که با یک شاخه گل ذوق می‌کنند یا آن‌هایی که از مرد زندگی‌شان توقع دارند علاقه‌اش را با هدیه‌های نفیس نشان بدهد؟ روحیه‌اش هنری است یا اصولا به سادگی علاقه دارد؟ به جزئیات توجه می‌کند یا نه؟ جوابی که به هر کدام از این سوال‌ها می‌دهید اولین قدم برای خرید بهترین هدیه را مشخص می‌کند.

به نیازهایش توجه کنید

وقتی می‌خواهید علاقه‌تان را با خرید هدیه نشان بدهید قبل از هیجان زده شدن از خودتان بپرسید اخیرا نکته‌ای بین حرف‌های طرف مقابلتان شنیده‌اید که نا‌خود‌آگاه باخبرتان کرده باشد او به چیزی نیاز دارد یا نه. اگر جواب مثبت بود خرید وسیله‌ی مورد نیاز او را در اولویت قرار دهید و اگر منفی بود توجه‌تان را به ادامه‌ی مطلب جمع می‌کنیم!

گل و شکلات فراموش نشود

هر هدیه‌ای که می‌خرید یادتان باشد موقعیت‌های رسمی، آداب و تشریفات خاص خودشان را دارند. به هیچ وجه قید جعبه کادوی شکیل، گل و شکلات را نزنید. جلوه‌ای که این جزئیات به هدیه‌ی شما می‌دهند دست کمی از ارزش هدیه‌ی اصلی ندارد. یادتان باشد هیچ وقت هدیه‌ی زن زندگی‌تان را بدون کادو یا بسته بندی زیبا به او ندهید. اگر چنین کاری کنید شک نکنید که او تنها یک پیام دریافت می‌کند: «حتی آنقدر ارزش نداشته‌ای که برایت وقت بگذارم و ظاهر هدیه را زیبا کنم.» احتمالش زیاد است که این حرکت در دنیای مردانه معنای بدی نداشته باشد اما برای زنان بستن شمشیر از رو است.

قانون طلایی برای وقتی که جدی هستید

وقتی نیت دارید برای یک موقعیت خاص هدیه بدهید به بهترین‌ها فکر کنید. اولین پیشنهادی که می‌تواند اغلب زنان را خوشحال کند زیورآلات با ارزش و ترجیحا از جنس طلا است. این مسئله هیچ ربطی به باورهای عامیانه‌ای ندارد که معتقدند اگر زنی از گرفتن هدیه‌های گران قیمت خوشحال شد موجود پول دوستی است. مسئله این است که زنان دوست دارند مرد زندگی‌شان برایشان سنگ تمام بگذارد و شاید هیج چیز به اندازه‌ی زیورآلات با ارزش نتواند نشان دهد که مردشان واقعا به آن‌ها توجه دارد. سراغ مدل‌های جدیدی بروید که طراحی مدرن دارند. برای مثال دستبندهای چرمی با یک قطعه طلا می‌توانند هدیه‌ای باشند که زنان امروزی می‌پسندند و در عین حال می‌توانند همه جا به همراه داشته باشند و شما را به خاطر بیاورند.

قانون عطر خاطره انگیز

یکی دیگر از هدیه‌هایی که می‌تواند برای همسر یا نامزدتان شیرین باشد و با هر بار استفاده، شما را یاد او بیاورد عطر است. سعی کنید سلیقه‌ی او در مورد انتخاب عطرها را پیدا کنید. ببینید بیشتر عطر گل‌ها را دوست دارد یا عطر خوراکی‌ها را می‌پسندد. بوی شیرین را ترجیح می‌دهد یا تلخ؟ عطر گرم می‌زند یا عطر سرد؟ جواب این سه سوال شما را به یک دیدگاه کلی می‌رساند که می‌تواند به خرید یک عطر شیک زنانه به عنوان بهترین هدیه منجر شود. پیشنهاد می‌کنیم خرید اینترنتی را در این مورد به خرید حضوری ترجیح بدهید، چون اغلب جزئیات کاملی درباره‌ی بوی عطر و نت‌های آن نوشته‌اند و ضمانت تعویض هم دارند، اتفاقی که در فروشگاه‌های حضوری نمی‌افتد.

اگر در مراحل آشنایی به سر می‌برید

یکی از سوال‌های مردانی که تازه در مراحل آشنایی و خواستگاری هستند این است که اگر در این مراحل باشیم اما هنوز چیزی قطعی نشده باشد و در عین حال مناسبتی خاص مثل عید یا جشن تولد پیش بیاید باید چه کار کنیم؟ کاری که نباید بکنید این است که قید هدیه دادن را بزنید به بهانه‌ی اینکه هنوز که چیزی معلوم نیست. اگر یک درصد هم احتمال می‌دهید در آینده‌ی نزدیک و با آشنایی بیشتر این آشنایی به نامزدی بیانجامد حتما هدیه بگیرید. این هدیه بهتر است طلا یا عطر نباشد. اولی زیادی رسمی و جدی است و دومی نیاز به شناخت دقیق سلیقه دارد و در عین حال بیش از حد صمیمی است. می‌توانید به جای این دو سراغ خرید کیف زنانه‌ چرم بروید یا یک شال یا روسری نفیس هدیه کنید یا ست کیف پول و کیف آرایشی بخرید. هر کاری می‌کنید بکنید اما بهانه نیاورید. این بهانه جز امتیاز منفی چیزی برایتان ندارد.

چه چیزهایی هدیه ندهیم؟

یکی از بدترین انتخاب‌هایی که می‌توانید بکنید این است که وسایل خانه یا آشپزخانه را به همسرتان هدیه دهید، هیچ وقت مرتکب چنین اشتباهی نشوید؛ شما قرار است به همسرتان هدیه بدهید نه به خانه‌تان. سراغ چیزهایی که سایز بندی دارند هم نروید اگر از سایز همسر یا نامزدتان مطمئن نیستید. مثلا خرید کفش ایده‌ی چندان جذابی برای موقعیت خاص نیست. لباس‌های ساده مثل پلیور یا شومیز هم بیش از اندازه خشک و خالی هستند و به درد موقعیت‌های معمولی‌ می‌خورند. زیورآلات بدلی را هم کنار بگذارید و برای وقتی سراغشان بروید که دوست دارید بی‌بهانه یاد همسرتان بیاورید که دوستش دارید و به فکرش هستید. ساعت هم می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد اما یادتان باشد ساعت در مفهوم خودش جدیت را پنهان کرده و شاید این جدیت در موقعیت‌های عاشقانه برای هر کسی خوشایند نباشد. یکی دیگر از ایده‌هایی که بهتر است در موقعیت‌های عاشقانه و مناسبت‌های خاص سراغ آن نروید کتاب است، کتاب می‌تواند در یک موقعیت ساده خیلی خوشحال کننده باشد اما در یک رابطه‌ی عاشقانه برعکس عمل می‌کند! نگویید نگفتیم‌ها!

هدیه‌ ای جالب که یک خانم را خوشحال می‌ کند: مراسم مهمی در راه است؛ شاید یک تولد, یک سالگرد یا جشن فارق‌التحصیلی باشد و شما به دنبال یک هدیه مناسب هستید که به همسر, دختر یا مادرتان بدهید. این هدیه قرار است نشان دهد که شما چقدر به او اهمیت می‌دهید, چقدر به یاد او هستید. پس گزینه‌های خود را بررسی کنید. در میان گزینه‌های شما احتمالا پوشاک, کفش, گل, کتاب, زیورآلات در اولویت هستند.

اگر بخواهید لباس هدیه دهید باید سایز خانم‌ها را دقیق بدانید چرا که هدیه دادن لباسی با سایز کوچکتر یا حتی بزرگتر به یک خانم, میشه شما را در دردسر بزرگی بیاندازد! در این مواقع, خرید شال و روسری یا شاید یک لباس فری سایز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اما اگر سایز او را می‌دانید, می‌توانید با توجه به سلیقه و سبک لباس پوشیدنشان, از مغازه‌ها یا فروشگاه‌های اینترنتی خرید خود را انجام دهید.

در لیست گزینه‌های هدیه, زیورآلات شاید اولین گزینه شما نباشد ولی مطمئن باشید که یکی از بهترین راه‌های نشان دادن عشقتان به یک زن, همین زیورآلات است. یک زیور می‌تواند نمادی از یک تعهد باشد یا نشان‌ دهنده یک احساس قشنگ.

اما لزوما هم قرار نیست یک معنی خاص داشته باشد و می‌تواند یک چیز ساده و کوچک باشد. قبل از هرچیز خیلی مهم است که بودجه خود را مشخص کنید. اگر بودجه شما زیاد است و دستتان در خرید باز است, انتخابات زیادی خواهید داشت؛

انتخاب یک هدیه مطمئن

اگر برای خرید هدیه تردید دارید و نمی‌دانید چطور می‌توانید خانم‌ها را خوشحال کنید, باید گفت که اکثر خانم‌ها از طلا خوششان می‌آید. طلا همیشه یک انتخاب مطمئن است و در واقع بهترین راه حل برای آقایانی که به بن‌بست رسیده‌اند و وقت زیادی هم برای خرید هدیه ندارند طلاست. یک نکته خیلی مهم این است که با توجه به سلیقه و علاقه طرف مقابل برایش هدیه بخرید. مثلا قبل از خرید طلا برای همسرتان, به زیورآلاتی که استفاده می‌کنند خوب دقت کنید و به این سوال‌ها جواب دهید؛

طلای سفید دارند یا طلای زرد؟ اکثرا چه طرحی دارند؟ نگین‌های زیادی دارند یا کم؟ اگر از سنگ در آن‌ها استفاده شده‌است چه نوع سنگی است؟ با پاسخ به این سوال‌ها شما ایده اولیه برای خرید را دارید. سپس می‌توانید از میان دستبند, گردنبند, گوشواره و انگشتر و غیره, هدیه‌ را انتخاب کنید.

خرید هدیه برای دختر و هدیه مناسب روز زن و هدیه مناسب برای زنان و خرید هدیه زنانه و خرید هدیه روز زن و خرید کادو برای روز زن

در طول تاریخ, طلا همیشه با ارزش و گران‌بها بوده است و مشتری درجه یک آن هم خانم‌ها بوده‌اند. طلا زینتی است که می‌تواند دل خیلی از خانم‌ها را به دست بیاورد. طراحان زیورآلات ایرانی امروزه طرح‌های جدیدی خلق کرده‌اند و طلا را نه به شکل سنتی, بلکه در کنار چرم, سنگ, شیشه و حتی نقره و برنج, قرار داده‌اند و طرح‌های مدرن و جذابی تولید کرده‌اند. البته این زیورآلات زیبا, قیمت بالایی هم دارند که شاید همه توان پرداخت آن را نداشته باشند.

همیشه گرانترین بهترین نیست

شما لزوما مجبور نیستید پول زیادی خرج کنید تا علاقه خودتان را نشان دهید. و یا انکه حتما نباید یک هدیه لوکس و تجملی باشد تا کسی را خوشحال کند. اگر بودجه زیادی ندارید, هدیه شما می‌تواند ساده و با قیمت مناسب باشد مثل گردنبند های فیروزه و طلا دخترانه که برای دختر خانم‌ها بسیار جذاب است, و یا یک زنجیر طلای ظریف برای همسرتان باشد که طراحی منحصربه‌فردی دارد.

همسر شما, نیمه کامل کننده شماست و برای او مهم است که شما حس خود را به او ابراز کنید, اما چطور می‌خواهید این کار را انجام دهید؟ به خانمی که خیلی به دنبال هدیه‌ های گران‌ بها و پر زرق و برق نیست, می‌توان یک گردنبند نقره هدیه داد با یک زنجیر ظریف و یک آویز کوچک که همیشه به گردن داشته باشد و هر بار که به آن نگاه می‌کند به یاد شما بیافتد, یا شاید یک گوشواره نقره که با هر لباسی هماهنگ شود, او را خیلی خوشحال کند.

از طرح‌‌های پرطرفدار در زیورآلات نقره, ترکیب نقره با سنگ‌های‌ فیروزه و یاقوت است. شما می‌توانید برای دیدن مدل‌های جدید از زیورآلات نقره به فروشگاه‌های آنلاین سر بزنید یا حتی طرح مورد نظرتان را به نقره‌کاران سفارش دهید. نگران سیاه شدن نقره هم نباشید چراکه با چند ترفند ساده می‌توانید خیلی راحت نقره‌جات قدیمی خود را سفید کنید

بدلیجات مدرن را دست کم نگیرید

سال‌هاست که بدلیجات بسیار پرطرفدار شده‌اند و دیگر مثل قدیم نیست که بدلیجات کم ارزش باشند و همه فقط طلا دوست داشته باشند. برندهای معتبر مد و لباس امروزه زیورآلات بدلی بسیار زیبا و جذابی طراحی می‌کنند که البته قیمت‌های کمی هم ندارند. گردنبندهایی با سنگ‌های مصنوعی خوش‌رنگ, دستبندهای چرمی که با نخ‌های مرغوب گلدوزی شده‌اند, مرواریدهای مصنوعی, ترکیب فلزاتی مثل برنج, مس,زینک و صدها ترکیب دیگر که با لباس‌ها رسمی و غیر رسمی هماهنگ می‌شوند.

و هدیه برای دوست دختر و هدیه برای نامزد و هدیه برای دختر و هدیه برای خانم ها

یکی از جذاب‌ترین زیورآلات بدلی برای خانم‌ها گوشواره است که انواع مدل‌های آن در بازار امروزی وجود دارد. یکی از این مدل‌ها تلفیق طرح‌های سنتی با مدرن است. مانند طرح ترمه که بر روی یک گوشواره شیشه‌ای از برند غیر ایرانی حکاکی شده است و یا استفاده از منگوله‌های قدیمی در یک گوشواره, طرح‌هایی هستند که یک دختر با سلیقه مدرن حتما به آن‌ها علاقه‌مند خواهد شد. برای سفارش و خرید انواع مدل های گوشواره و آویز گوش می‌توانید به فروشگاه‌های اینترنتی سر بزنید چرا که معمولا به روزتر از مغازه‌ها و فروشگاه‌های بیرون هستند.

در نهایت اگر تصمیم گرفتید برای هدیه دادن به سراغ زیورآلات بروید, انتخابات زیادی خواهید داشت. دلتان را به دریا بزنید و برای ابراز احساسات خود خلاق باشید. فراموش نکنید که یک هدیه ساده یا یک هدیه گران‌بها, به یک بسته‌بندی خوب و مناسب احتیاج دارد. شما می‌توانید از جعبه‌های آماده استفاده کنید و یا حتی خودتان یک جعبه

هدیه مناسب برای دوست دختر و هدیه مناسب برای خانمها و هدیه مناسب برای زن و هدیه مناسب برای روز زن و هدیه مناسب تولد زن

کادو خلاقانه و راحت بسازید

برای تزیین جعبه هم می‌توانید از گل‌های طبیعی استفاده کنید چراکه خانم‌ها عاشق گل هستند. این بار به‌جای گل رز, از گل‌های دیگر مثل زنبق یا سوسن روی هدیه خود امتحان کنید و با توجه به رنگ گل‌ها, رنگ کاغذ کادو یا جعبه کادو را انتخاب کنید چون هماهنگ کردن رنگ‌ها هدیه شما را جذاب‌تر می‌کند. به خاطر داشته باشید, اینکه شما خودتان هدیه را تهیه و تزیین می‌کنید, برای طرف مقابل بسیار با ارزش است.

توضیحات بیشتر خرید هدیه برای زنان و دختر ها

به نظر میرسه بیشتر کسایی که میان تو این سایت از طریق گوگل و در جستجوی کادو برای همسر میان، باشه ما هم امیدشون رو ناامید نمی کنیم و امروز می خوام یک سری ترفند یادتون بدم که اگر موقع خرید و کادو پیچ کردن هدیه برای همسر یا دوستتون استفاده کنید، می تونید نظراون خانم رو به سمت خودتون حسابی جلب کنید!نکته: اگر کادویی که می خواین بدین فقط برای بستن دهن اون خانمه که دیگه تا آخر سال بهتون گیر نده که چرا براش هدیه نخریدید خواهش می کنم دیگه تا آخر این پست رو نخونید و یک راست برید سراغ مغازه طلا فروشی یک گردنبد یا انگشتر یا سکه ای چیزی براش بخرید و تو همون جعبه ایکه طلا فروش بهتون میده تقدیم همسرتون کنید!
در غیر این صورت نکات زیر رو رعایت کنید:

کادویی که میخرید باید متناسب با شخصیت همسرتون و البته خودتون باشه

کادو برای خانم های پر شور:

اگر همسرتون یک خانم پر شورو نشاط و به بچه ها علاقه داره و برای لوس کردن و عزیز کردن خودش پیش شما کارای بچه ها رو انجام میده مثلا میره تو پارک تاب بازی یا اینکه صداشو مثل بچه ها نازک میکنه، یا وقتی از جلوی ویترین یک مغازه اسباب بازی فروشی رد می شید عروسکای تو ویترین رو بهتون نشون میده و با شور و نشاط بهتون میگه: ” ببین چقدر نازه” اولا بدونید این زن خیلی شما رو دوست داره و ارزشش رو بدونید چون تمام انرژی شو برای شما داره میزاره تا ببینید که چقدر شاده و از شاد بودنش شاید می خواهد شما رو هم شاد کنه.
و اما هدیه برای این خانم: می تونید برای این خانم یک عروسک فانتزی و ناز بخرید (پیشنهاد من یک خرس یا خرگوش پلوشه هستش) اگر فرزند دارید بهتر یک مجسمه فانتزی جالب بخرید که بچه نتونه از مامانش بگیردش و همسرتون فکر کنه که آره به نام من به کام بچش!

کادو برای خانم های متین، مغرور و آرام:

اگر می خواهید برای یک خانم با انضباط متین و موقر هدیه بخرید، بهترین هدیه برای این خانم یک عطر خوش بو یا یک ادکلن معروف و خوش بو هستش. این کادو رو میتونید در بسته بندی خود ادکلن یا عطر به اون خانم هدیه بدید.
کادو برای خانم های خشن:
اگر می خواهید مثلا به مادر زنتون که خیلی هم از دست شما شاکی هست یک هدیه بدید، بهترین هدیه طلا هستش، دیگه بستگی به وسعتون النگو، گردنبند، گوشواره، انگشتر و…

کادو برای خانم مهندس ها:

اگر همسر یا دوستتون یک خانم مهندس دررشته های برق، کامپیوتر و سایر رشته های مهندسی هستش و می دونید با تمام وجود به رشتش عشق می ورزه، می تونید یک فناوری جدید براش هدیه ببرید! این کار بیشتر برای کسایی هست که وسعشون بالاست. پیشنهاد من: لپ تاپ، یک موبایل جدید، قاب عکس های دیجیتالی، mp3 player ، game، LCD و خیلی چیزای دیگه که هر روز داره جدیدترش میاد. میتونید از سایت XPANGO سری جدید موبایلها و GAME ها و mp3 player ها رو ببینید. اگرم زیاد نمی خواهید هزینه کنید می تونید flash های فانتزی عروسکی یا یک بانک سی دی فانتزی که الان خیلی مدل هاش تو بازار هست هدیه بدید، البته اگه می دونید به چه cd نیاز داره می تونید یک پک سی دی اورجینال که الان همه مهندس ها بهش نیاز دارن به اون خان هدیه کنید. مطمئن باشید خیلی خوشش میاد.

سایر هدیه ها:

غیر از عطر، عروسک و طلا هدیه های دیگه ای هم میتونید به یک خانم بدید. مثل: یک گردنبند زیبای نقره یا تیتانیوم اسم خودتون و داخلش با یک جمله عاشقانه کنده شده باشه مثلا ” تا همیشه دوست دارم ” و انتهای جمله اسم همسرتون بیاد.
اگر برای دوست دخترتون میخواید هدیه بخرید و اون رو به قصد زندگی می خواین بهترین چیز یک حلقه هستش که داخلش کنده کاری شده باشه از طرف اسم خودتون. که اون را با دست خودتون دستش کنید. البته اگر مطمئن هستید که اون هم شما رو به عنوان شریک زندگی قبول می کنه.

هشدار:

آقایون محترم خواهش می کنم به هیچ وجه سراغ خرید یک لباس یا کفش یا این قبیل چیزها برای همسر یا دوستتون نرید، چون تجربه نشون داده که بیشتر اوقات یا سایز لباس رو اشتباه میگیرید یا رنگ لباس مورد سلیقه خانم نیست یا یه مشکلی تو لباس بوده که شما ندیدید یا اصلا چیزی بوده که خانم شما عمرا اون رو نمیپوشه! مثل کلاه و شال گردن یا … پس پولتون رو خرج خرید لباس نکنید.
البته این واسه زمانیه که شما تنها می خواهید برای خانمتون خرید کنید و به اصطلاح سورپرایزش کنید، خواهش می کنم از این سورپرایز ها انجام ندید که احتمال ضایع شدنتون زیاده!

هشدار دوم :

اگر به همسرتون از قبل قول خرید چیزی رو دادید بهترین هدیه همون چیزیه که قولش رو دادید. اگه با وجود اینکه می دونید که همسرتون چه چیزی رو دوست داره و بهش نیاز داره باز برید یک چیز دیگه بخرید مثلما از شما دلگیر میشه که چرا به نظر اون اهمیت ندادید به قولتون عمل نکردید و کار خودتون رو کردید.
برای خانم ها خیلی مهمه که مردشون (حالا یا آینده) به قولی که میده عمل کنه چون اگه این کار رو نکنه به نظرشون مردونگیشون زیر سوال میره، که این یک فاجعست.
نکته: حتی اگه در گذشته گفتید که اگر یک کاری رو انجام بده از دستش دلگیر می شید و باهاش حرف نمیزنید اگر اون خانم اون کار رو کرد حتی اگر دلتون طاقت نمی آورد حتما باهاش یک مدت حرف نزنید تا بدونه که شما وقتی حرفی میزنید روش هستید. این در آینده حتما بهتون کمک می کنه تا بتونید اون زن رو مطیع خودتون کنید.

هشدار سوم:

به هیج وجه برای همسرتون وسایل خونه کادو نیارید، یا نگید که مثلا امسال مبل ها رو عوض کردیم دیگه کادو خبری نیست یا مایکروفر خریدم دیگه کادو روز زن یا هدیه تولد بهت نمی دم. چیزایی که خریدید برای خونتون بوده به همسرتون چه ربطی داره که به پای اون می نویسید. اگر می خواید عشقتون پایدار بمونه روزهای مهم رو مثل سالگرد ازدواج و تولد یا عیدها رو فراموش نکنید و یک هدیه هر چند کوچیک به همسرتون هدیه کنید.
کادو پیچ کردن هدیه ها: اگر تا به حال کادوی نخریدید و همسرتون می دونه که اصلا خرید کادو و کادو پیچ کردنش رو بلد نیستید، بهترین کار اینه که کادویی رو که خریدید خودتون با دستای خودتون تو یک کاغذ کادو بپیچید، اگر نتونستید و دیدید کادو پیچ کردنش خیلی براتون سخته و قشنگ درنمی آد اصلا نگران نباشید ما هم همین رو می خوایم! این جوری وقتی کادو رو به همسرتون میدید مطمئنن به بسته بندی جالبش می خنده و کلی ذوق میکنه که با این همه کاری که داشتید و این که این کار رو بلد نبودید به عشقش تمام تلاش خودتون رو کردید و کادوشو با دست خودتون بستید، بهتون قول می دم این نوع بستن هدیه صد برابر بیشتر از زمانی که هدیه رو مغازه دار براتون میپیچه در رضایت و خوشحالی همسرتون تاثیر داره. اگر روش یک خط شعر عاشقانه هم بنویسید و یک گلم بچسبونید که عالی میشه. این نوع بسته بندی برای آقایونی مناسب هستش که همسرانشون می دونن که ایشون یک آدم خشن هستن و از کادو بازی اصلا چیزی سرشون نمیشه! اگر باورتون نمیشه فقط یک بار امتحان کنید و تاثیر فوق العادش رو ببینید.
آقایوونی هم که همسراشون میدونن آقایون با سلیقه ای هستن، بسته بندی زیبا و شیک رو بهشون توصیه می کنم.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فعالیت بدن در دوران عادت ماهیانه چگونه باید باشد؟
سه شنبه 15 فروردين 1402 ساعت 16:33 | بازدید : 941 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )
_تخمک‌گذاری (روز چهاردهم)
پیسال می‌گوید در این مرحله میزان استروژن به بیشینه‌ی خود می‌رسد و منجر به افزایش هورمون لوتئینه کننده (ال اچ) در بدن می‌شود. این امر باعث آزاد شدن یک تخمک بالغ می‌گردد.
 
_در دوره‌ی تخمک‌گذاری چه بخوریم
تنوع غذایی‌تان را بسیار بیشتر کنید و و سالادی خوش‌رنگ و رنگارنگ هم کنار آن بگذارید.
در این دوره از ماه استروژن زیاد باعث افزایش انرژی و سرحالی بدن می‌شود و باید برای استراحت و بازسازی بدن خواب خوب و کافی داشت.
 
دکتر خان می‌گوید «در این مرحله از چرخه‌ی ماهانه دمای بازل یا کمینه دمای بدن در حالت استراحت ممکن است کمی افزایش یابد و همین امر باعث می‌شود در این دوره خوردن مقدار زیادی سالاد‌های رنگارنگ و نرم‌نوش مناسب باشد».
 او می‌افزاید خوردن غلات کامل حاوی ویتامین ب. مانند برنج قهوه‌ای به تولید انرژی در این مرحله کمک می‌کند.
 
_حد نهایی قدرت جسمی‌تان کجاست؟
چون دراین دوره بیشترین انرژی را داریم وقت مناسبی است که از نظر جسمی به خود فشار بیاوریم و از استقامت مضاعفی که اغلب مشخصه‌ی این دوره از ماه است لذت ببریم.
مقدار پروژسترون هم کم است پس در مجموع قدرت تحمل درد در بدن بیشتر است. این دوره فرصت خوبی است که خود را بسنجیم و ببینیم حد نهایی قدرت بدنی‌مان چقدر است و بیشتر ورزش‌هایی کنیم که قدرت بدنی را افزایش می‌دهند.
 
_مرحله‌ی لوتئال (روز‌های چهاردهم تا بیست و هشتم)
مرحه‌ی لوتئال پس از آزاد شدن تخمک و پیش از شروع پریود است.
 
_در مرحله‌ی لوتئال چه بخوریم
ماهی آزاد منبعی عالی از چربی‌های مفید است.
 
اغلب در همین روزهاست که علائم پیش‌قاعدگی مانند جوش صورت، هوس غذا کردن، ورم کردن و احساس درد در پستان‌ها بروز می‌کند. ساوترن می‌گوید «اغلب پیش از پریود و در پایان مرحله‌ی لوتئال آدم بیشتر هوس غذا می‌کند».
 
«علت این امر می‌تواند تغییرات در میزان هورمون اضطراب یعنی کورتیزول باشد که ممکن است در برخی زنان به شدت زیاد شود». او می‌افزاید «کورتیزول باعث می‌شود آدم هوس غذا مخصوصاً خوردنی‌های شیرین بکند. علت ایجاد هوس خوردن ممکن است تغییرات در حال روحی آدم نیز باشد».
ساوترن می‌گوید بعضی زنان چند شب پیش از شروع پریود ممکن است نتوانند خوب بخوابند. علت این امر احساس گر گرفتگی به خاطر افت میزان استروژن است.
دکتر خان توصیه می‌کند از خوردن غذا‌هایی که مقدار زیادی قند دارند و فرآوری شده‌اند در این دوره خودداری کنیم، چون این غذا‌ها باعث می‌شوند بدن تحریک شود و بیشتر هوس خوردنی‌های قنددار کند.
 
او می‌گوید «بهتر است خوردن غذا‌های نمک‌دار را هم کم کنیم، چون نمک آب جذب می‌کند و باعث می‌شود بیشتر حس ورم کردگی داشته باشیم».
او می‌گوید خوردن غذا‌های فیبردار خیلی خوب است، چون به آدم احساس سیری می‌دهد و باعث می‌شود کمتر هوس خوردن کنیم. 
 
 او توصیه می‌کند در این روز‌ها غذا‌هایی مانند ماهی چرب، دانه‌های روغنی، روغن زیتون، آووکادو و زیتون بخوریم که مقدار زیادی «چربی‌های مفید» دارند.
 
 طی روز‌های پیش از پریود فعالیت‌هایی که به بدن آرامش می‌دهند مانند یوگا یا پیلاتس ممکن است علائمی مانند شکم‌درد و خستگی ماهیچه‌ها را بهبود بخشد.
پیش از پریود بدن آب بیشتری در خود نگه می‌دارد، پس یادمان باشد ممکن است کمی اضافه وزن پیدا کنیم و این بر عمل‌کردمان تأثیر می‌گذارد

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صبحانه سبوس دار
سه شنبه 15 فروردين 1402 ساعت 16:32 | بازدید : 846 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

افرادیکه در وعده صبحانه، یک وعده غذایی کامل شامل نان سبوس دار، لبنیات، پروتئین، میوه و شکلات تلخ مصرف می کنند در طول روز انرژی بیشتری دارند و شام را کمتر می خورند و همین سبب می شود وزن مناسب و مطلوب به همراه چربی، فشار و قند خون متعادل و مناسبی داشته باشند. 

خوردن یک تکه شکلات تلخ موقع صبحانه به فعال شدن آنتی‌اکسیدان های بیشتر در بدنتان کمک می‌کند. می دانید که هر قدر آنتی‌اکسیدان بیشتری داشته باشید آن وقت کمتر به سمت پیری می‌روید. خوردن شکلات تلخ در صبحانه برای سلامت قلب بسیار مفید است

ترکیبات فلاوونوییدی موجود در کاکائو باعث از بین بردن رادیکال‌های آزاد موجود در جریان خون شده و از بروز سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی – عروقی و تصلب شرایین جلوگیری می‌کند.

کاکائو تلخ از پوست در برابر تاثیرات پیر کننده نور خورشید محافظت می‌کند. و خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز کاهش می‌دهد.

اگه یه تیکه شکلات تلخ به مواد قهوه تون اضافه کنید قهوه تون خیلی خوشمزه تر میشه

برچسب‌ها: صبحانه , سبوس ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


از خصوصیات تکنولوژی بیشتر بدانید
سه شنبه 15 فروردين 1402 ساعت 16:31 | بازدید : 845 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

تکنولوژی بی شک زندگی را برای انسان آسان ساخته است، ولی نباید از تاثیرات منفی تکنولوژی نیز چشم پوشی کرد، بی شک تکنولوژی در بسیاری زمینه ها بر روی انسان ها تاثیر منفی به همراه داشته است.

امروزه در ایالات متحده آمریکا آمار اضافه وزن روز به روز بالا می رود. یکی از دلایل اصلی اضافه وزن گوشی های هوشمند، تبلت ها ,لپ تاپ ها، بازی های ویدئویی، تلویزیون‌ها هستند. براساس تحقیقات موسسه Milken Institute امروزه در ۱۰ کشور برتر دنیا مهم ترین عامل اضافه وزن تکنولوژی و کم تحرکی بیان شده است.

علت اصلی این موضوع که تکنولوژی باعث اضافه وزن شده است این است که تکنولوژی به اندازه ای جذاب است که به راحتی می تواند شما را ساعت ها بر روی صندلی تان نشانده، تکنولوژی و جنبه های آن بسیار وسوسه برانگیز و جذاب بوده و انسان به خصوص کودکان و نوجوانان به راحتی به آن معتاد می شوند.

تکنولوژی تاثیرگذار در کاهش آستانه صبرتان

فرض کنید در اینترنت به دنبال یک ویدئوی سرگرم کننده گشته و سرانجام در سایتی آن را می یابید، توقع شما این است که این ویدئو به سرعت باز شود و شما سریع ویدئو را مشاهده و از آن لذت ببرید، ولی داستان و روال کار این گونه پیش نمی رود! بسیاری از وب سایت های ویدئویی مانند یوتیوب، معمولا دارای ویدئوهایی با حجم های بالا هستند و اگر شما بخواهید یک ویدئو را با کیفیت بسیار بالا ببینید باید کمی صبر کرده تا ویدئو بارگذاری شود. تحقیقات نشان از آن دارد که این زمان برای بسیاری از افراد عذاب آور است و نمی توانند این چند ثانیه یا چند دقیقه کوتاه را با آرامش گذرانده تا فیلم بارگذاری شود. این موضوع باعث خشم و عصبانیت در افراد می شود و همین موضوع بر روی انسان تأثیر منفی گذاشته و آستانه صبر را نیز کم می کند.

GPS، تاثیرگذار بر روی کارکرد مغز

GPS امروز به بخش جدا نشدنی از زندگی ما تبدیل شده است و در بسیاری از شرایط ما ناخود آگاه از GPS به عنوان یک یاور همیشگی استفاده می کنیم. براساس تحقیقات دانشگاه مک گیل استفاده بیش از حد از GPS می توان در عملکرد حافظه بلند مدت تأثیر منفی بگذارد. علت این موضوع به دلیل وجود ناحیه ای با نام هیپو کامپ در مغز است. منطقه و یا ناحیه هیپو کامپ وظیفه GPS را در مغز ما برعهده داشته و با جایگزین کردن GPS خود به خود این قسمت از مغز ما بلااستفاده باقی مانده و تأثیر منفی بر روی ذهن ما بوجود می آورد.

براساس تحقیقاتی در دانشگاه میشیگان حتی GPS و استفاده بیش از حد از آن می تواند شروع به زوال عقل و آلزایمر را در انسان را جلوتر انداخته و انسان در سنین پایین تر دچار آلزایمر شود.

کاهش تمرکز با تکنولوژی

شاید این جمله شما را متعجب کرده باشد ولی حقیقت دارد، تکنولوژی میزان دقت و تمرکز شما را کم می کند. براساس تحقیقات موسسه ‌ای در کانادا، این موضوع ثابت شده است. این گروه تحقیقاتی، پروژه خود را بر روی ۲۰۰۰ نفر انجام دادند و برای این ۲۰۰۰ نفر هر روز وظایفی مشخص می شد که این وظایف در ارتباط با تکنولوژی بود و افراد برای انجام دادن این وظایف باید در طول روز یکسره با دنیای تکنولوژی کلنجار می رفتند.

در آخر نتیجه این تحقیقات نشان از آن داردکه قدرت تمرکز این افراد از ۸ ثانیه به ۱۲ ثانیه اضافه می شود، این به معنی است که قدرت تمرکز در ارتباط یکسره با تکنولوژی کم می شود. در این پروژه قدرت یادآوری و به خاطر سپردن را به ماهی قرمز شبیه کرده اند، این تشبیه به این دلیل است که ماهی قرمز دارای قدرت حافظه بسیار کوتاهی است. این ارتباط مستقیم با تکنولوژی در قدرت حافظه نیز تأثیر مستقیم دارد.

پیام کوتاه کمتر شدن ارتباط اجتماعی را به دنبال دارد.

فرستادن پیام در شبکه های اجتماعی یا به‌اصطلاح امروزی ها تکست دادن، به بخش اصلی زندگی نوجوانان و جوانان تبدیل شده است. براساس آماری بسیاری از گروه های دانش آموزی در آمریکا امروزه بیشتر از ارسال پیام استفاده می کنند تا تماس گرفتن. در واقع این جایگزینی باعث از بین رفتن احساس در این میان می شود، در فرستادن پیام بسیاری از سو تعبیرها رخ داده و همین سو تعبیر ها باعث کم شدن احساس و انتقال احساس کمتر میان انسان ها شده است.

تنبلی با گوگل

گوگل یکی از بهترین موتورهای جستجو است که بی شک گزینه اول بسیاری از افراد برای جست وجو است. براساس تحقیقات گروه تحقیقاتی در کمپانی گوگل، در واقع گوگل تبدیل به بانکی از اطلاعات شده است و افراد و سطح یادگیری به شدت کمتر شده  و همه گوگل را به عنوان دستیار همراه خود مدنظر قرار می دهند.

این موضوع می تواند به شدت بر روی دانش و علم بشر تاثیرگذار باشد. شاید امروز این تأثیر ملموس نباشد ولی در آینده ای نه چندان دور این تاثیر به وضوح دیده می شود. بی شک تکنولوژی در حال تبدیل شدن به عضوی از زندگی انسان شده است که به سختی بتوان این عضو را از زندگی امروزه جدا ساخت و این موضوع زندگی انسان را به شدت تهدید می کند.

تکنولوژی بیشتر خلاقیت شما را کمتر می کند

بی شک تکنولوژی در بسیاری از زمینه های طراحی و هنر تاثیر داشته و کار را بسیار آسان تر کرده است، ولی در بسیاری شرایط نیز شما به برده ماشین تبدیل شده و کمپانی ها و مرکز های قدرت شما را به انجام کاری مجبور می کنند. براساس تحقیقات Johns Hopkins در دانشگاه Illinois، تکنولوژی نه تنها به بالارفتن خلاقیت کمک نکرده است بلکه قدرت خلاقیت را نیز کم کرده است. محققان به این نتیجه رسیده اند که هرچه منابع کمتری در اختیار انسان قرار بگیرد قدرت خلاقیت انسان بیشتر پرورش پیدا می کند، شاید این جمله معروف به گوش شما خورده است که در محدودیت ها انسان رشد می کند.

انحراف ذهن شما با خبرهای دروغین

رسانه های دروغین روزبه روز در حال اضافه شدن بوده و در سال ۲۰۱۶ این رسانه ها به ‌شدت بالا رفته است. سایت های خبری جعلی به شدت تأثیر منفی بر روی جامعه گذاشته و می توانند اذهان عمومی را منحرف سازند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


افزایش قد با ۱۱ ماده غذایی مغذی
سه شنبه 15 فروردين 1402 ساعت 16:31 | بازدید : 941 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

۱. ملاتونین (Melatonin)

برای بلند شدن قد به ملاتونین نیاز است. ملاتونین هورمونی است 

که در غده صنوبری، غده کوچکی در مغز، تولید می‌شود و به تنظیم چرخه خواب و بیداری در بدن کمک می‌کند. مواد غذایی غنی از ملاتونین شامل، گیلاس ترش، بادام زمینی، ذرت، مار چوبه، گوجه فرنگی، انگور، انار، زیتون، کلم بروکلی، خیار، برنج، جو، جو دوسر، گردو، آفتابگردان و دانه کتان می‌شود.برای اثر گذاری بهتر و بهره گیری موثر‌تر از این ماده غذایی برای رشد قد، به یاد داشته باشید که این مواد غذایی را در هنگام میان وعده‌های غذایی مصرف کنید.

 

 

۲. آرژینین (Arginine)

 آرژنین سبب افزایش هورمون رشد انسانی HGH در بدن و در نتیجه بلندی قد می‌شود.تحقیقات اخیر که در این زمینه انجام شده است نشان می‌دهد، بدن انسان به حدود ۱۵-۲۰ گرم در روز به این نوع اسید آمینه نیاز دارد. سینه بوقلمون دارای بالا‌ترین مقدار آرژنین است و این میزان در حدود ۱۶ گرم به ازای هر سینه است.سایر مواد غذایی حاوی آرژینین شامل گوشت قرمز، مرغ، دانه کدو تنبل، سویا و بادام زمینی است.

 

۳. پروتئین

 اخیرا مشخص شدهکه گوشت گاو حاوی است L-orthinine از اسید آمینه‌های پروتئینی است که به حفظ سلامت سلول‌ها و بدن کمک می‌کند.مصرف گوشت گاو تغذیه شده با چمن، مرغ و تخم مرغ غنی شده با اسید‌های چرب امگا ۳ می‌تواند به بدن در تأمین پروتئین مورد نیاز کمک کند.

 

۴. ویتامین D

 به طور کلی ویتامین ویتامین D. (کوله کلسیفرول) را می‌توان از منابع طبیعی از جمله نور خورشید دریافت کرد.

ویتامین D برای سلامتی بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل با مصرف مواد غذایی مانند تن ماهی، ماهی سالمون، ماهی قزل آلا، شیر غنی شده، جگر، گوشت گاو، پنیر و زرده تخم مرغ به طور متعادل می‌توانید این ویتامین را دریافت کنید.

 

۵. کلسیم

مصرف مواد غذایی غنی از کلسیم مانند شیر (غالباً غنی شده با ویتامین D)، ماست، آجیل و مغز ها، لوبیا، سبزیجات با برگ سبز تیره و ساردین می‌تواند به تامین کلسیم کمک کند.

 

۶. منیزیم

مواد غذایی غنی از منیزیم شامل شکلات تیره، آووکادو، آجیل، سالمون و حبوبات مانند عدس می‌شوند. منیزیم همچنین به تنظیم فشار خون و تنظیم ضربان قلب کمک می‌کند.

 

۷. شکلات خام

روش خوب افزایش قد خوردن شکلات خام است. شکلات خام بسیار شبیه شکلات تیره است و تنها تفاوتش با شکلات تیره در این است که این شکلات گرم نشده. شکلات تیره برای سلامت بدن مناسب است، اما شکلات خام در این زمینه مفید و موثر‌تر است. این ماده حاوی آنزیم است. شکلات خام دارای قند کمی است و دارای هیچ شکر یا شیر اضافه شده‌ای نیست.

شکلات خام همچنین به تحریک فعالیت غده هیپوفیز کمک می‌کند تا این غده هورمون HGH بیشتری را آزاد کند. همچنین این ماده غذایی حاوی اسید آمینه ضروری تریپتوفان است. این اسید آمینه در نهایت به ملاتونین تبدیل می‌شود.

 

 

 ۸. روغن نارگیل

مصرف یک گرم روغن نارگیل برابر است با از دست دادن دو پوند وزن اضافه که سبب افزایش سطح HGH و در نتیجه بالا‌تر رفتن احتمال رشد در فرد مصرف کننده می‌شود و در نهایت سبب بلند شدن و افزایش قد می‌شود.

از آنجایی که چربی‌های حیوانی دارای چربی اشباع شده هستند، اما روغن نارگیل حاوی مقادیر متوسطی از ماده تری گلیسیرید هستند که این امر مصرف این ماده غذای مفید را مناسب می‌سازد. MCT موجود در آن باعث افزایش نسبت سوختن کالری در مقابل چربی‌هایی می‌شود که از طریق مصرف این ماده غذایی جذب بدن می‌شود.

 

 

۹. ویتامین C

انسان‌ها تنها پستاندارانی هستند که نمی‌توانند ویتامین C را سنتز کنند و در بدن خود آن را بسازند، بنابراین باید غذا‌های غنی از ویتامین C. را مصرف کنیم تا مقادیر مورد نیاز بدن تامین شود. 

این مواد غذایی معمولا در پرتقال، هندوانه، توت فرنگی، آناناس، کویو و نخودچی وجود دارد

 

۱۰. آهن

مصرف مواد غذایی غنی از آهن شامل اسفناج، جگر، حبوبات، گوشت قرمز و کینوآ می‌شود که برای افزایش قد مفید هستند.

 

۱۱. گلوتامین

بلند شدن قد نیاز به پروتئین دارد. گلوتامین هم یک اسید آمینه‌ای است که برای ساخت و تولید پروتئین استفاده می‌شود.مواد غذایی که حاوی گلوتامین می‌شوند شامل سبزیجات با برگ سبز، پروتئین‌های حیوانی و تخم مرغ، شیر، ماست و پنیر است. شیر بز نیز دارای سطوح بالایی از این اسید آمینه است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


من دهه شصتی هستم!
سه شنبه 15 فروردين 1402 ساعت 16:30 | بازدید : 802 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

من پیتِ حلبی هم قد و قواره خودم را روی یخها به سوی شعبه نفت هُل داده ام 

 

من از صدای ضد هوایی ها نترسیده ام، به وجد آمده ام و بیخیال روی پشتِ بام آبشاری از گلوله های نورانی را در آسمان تماشا کرده ام 

 

من مدادِ سیاهِ "سوسمار"نشانم را آنقدر تراشیده ام که توی مُشتِ کوچکم جا شده و باز هم دست از سرش بر نداشته ام 

 

من توی دفترِ کاهی مشق نوشته ام 

 

من شبهایِ "وفات"ِ زیادی به عکسِ سیاه و سفیدِ آن منارهِ مسجد (توی تلویزیون) زُل زده ام و ناله تکرار شونده نِیِ عزا را تا آخرِ شب گوش داده ام 

 

من خیلی از شبها که برق رفته است شمع روشن کرده ام!

 و دزدکی اشکِ شمع را توی پیاله آب چکانده ام تا "بِسیرَد " 

 

من در سرمایِ زمستان لرزیده ام ,توی حیاطِ مدرسه وقتی آن قرآنِ جلد آبی با عکسِ یک مرغِ دریایی توی دستم بود و آیه ها را روی آن خط "بُرده ام"

 

من "پاترولِ" کمیته را دیده ام 

 

من رنگ زدنِ دستها را دیده ام به جُرمِ پوشیدنِ پیراهنِ آستین کوتاه 

 

من بارها "گیرِ" پاسدارهای لباس سبز افتاده ام که پرسیده اند :اینجا چه کار میکنی؟! . آنجا که خیابان بود و من مجبور بوده ام از آن بگذرم

 

من ویدئو را "قایمکی" دیده ام 

من نوارِ کاست را جاسازی کرده ام ! نواری که صدایِ"معین" رویَش ضبط شده بود ,با کلی خش خش و تق و توق !

 

من در عزایی چهل روزِه بوده ام ! چهل روز قرآن شنیده ام ! مدام 

من کارتونِ سانسور شده دیده ام بارها و بارها !

 

من مدتها فکر کرده ام آن جوانِ عینکی با سِبیل کوچک,خودِ شیطان است که همه از کتابهایی که عکسِ او روی جلدش باشد میترسند 

 

من خیلی شبها جلویِ تلویزیون خوابم برده در انتظارِ تمام شدن سخنرانیهاِی پر از جمله هایِ بی سر و ته , تا فیلمِ سینمایی ببینم 

 

من " آهنگِ برنادت" را از بَرَم 

من با جنگ , ترس, تحریم , غم , شعار  , کمبود , عقده , زور , ریا, بلندگو , کوپن , دروغ و حسرت و فیلترینگ، بزرگ شده ام و دارم پیر میشوم !


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تکنیک ها و اصول مهم شستن لباس در ماشین لباسشویی
سه شنبه 15 فروردين 1402 ساعت 16:29 | بازدید : 741 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )
یادگیری طریقه شستن لباس در لباسشویی دشوار نیست. بسته به نوع پارچه، مواد شوینده، و ماشین های لباسشویی این فرآیند کمی متفاوت انجام می شود بنابراین در این بخش از رازهای خانه داری در نمناک سعی کرده ایم با ذکر نکاتی شما را بیشتر با نحوه شست و شو آشنا کنیم.
شستن لباس در لباسشویی

جدا کردن لباس ها

با جدا کردن لباس هایی که می خواهید بشویید شروع کنید در این مرحله به دسته بندی های مختلف نیاز دارند.
  • سفیدها
  • رنگی ها
سپس دسته را به مواد سنگین (مانند پنبه و پشم)و دسته سبک تر (پلی استر و ابریشم)تقسیم کنید.
هم چنین ظریف ها را از هم جدا کنید. لباس های ظریف لباس هایی هستند که از پارچه های ظریفی که باید با دست شسته شوند ساخته شده اند. 
چک کردن برچسب لباس : 
برچسب های مراقبت لباس و ملحفه را چک کنید آن ها به شما خواهند گفت که آیا یک شی را می توان شست یا نه هم چنین هر نوع بافت دارای ویژگی هایی است که مشخص می کند واکنش به حلال های گرم، آب و تمیز کردن چگونه است:
  • مراقبت ازلباس پنبه ای
  • مراقبت از لباس مصنوعی
  • مراقبت از لباس پشمی
همه لباس هایی را که برچسب "شستشوی جداگانه" دارند و یا "شستشوی دستی" را در دو دسته جداگانه قرار دهید. در آینده، سعی کنید از خریدن آیتم های ضعیف خودداری کنید اگر ترجیح می دهید که با مراقبت های ویژه لباس شویی مقابله نکنید.
مرحله 2:انتخاب دمای آب لباسشویی
برای هر دو چرخه شستشو و آبکشی، به برچسب روی لباس مراجعه کنید.
 

مرحله 3:انتخاب اندازه بار

بسته به این که چند مورد نیاز به شستشو خود دارید، باید در مورد اندازه بار تصمیم بگیرید. اگر شست و شو کم تر از 1 / 4 کامل است ازتنظیمات ضعیف توصیه می شود، برای 2 / 4 کامل از تنظیمات متوسط استفاده کنید، و برای 3 / 4 کامل از تنظیمات بزرگ استفاده کنید. 

مرحله 4:انتخاب نوع لباس

ماشین لباس شویی معمولا شاخص دارد که شما می توانید برای انتخاب بین رنگ های سفید و رنگی از آن استفاده کنید هر دو این تنظیمات بیشتر به وسیله وزن از سبک به سنگین تقسیم می شوند.

مرحله 5:شروع کار

این کار معمولا با فشار دادن دکمه یا با لمس کردن آرام صفحه که نشان دهنده نوع بار است انجام می شود. اجازه دهید آبکشی تا زمانی که در حدود 1 / 4 است انجام و سپس آن را متوقف کنید.

مرحله 6:اضافه کردن مواد شوینده ماشین لباسشویی

ابتدا در مخزن را باز کنید، سپس مقدار مورد نظر مواد شوینده ( مایع و یا پودر)را اندازه گیری کنید. اندازه بار عموما مقدار مواد شوینده مورد نیاز را تعیین می کند. این مقدار براساس مواد شوینده متفاوت استفاده می شود. در نهایت مواد شوینده را به مخزن اضافه کنید، لباسشویی ممکن است جایی مخصوص برای ریختن مواد شوینده داشته باشد. اجازه دهید لباسشویی در حدود 10 ثانیه کار کند تا ماده شوینده با آب مخلوط شود.
 

مرحله 7:اضافه کردن لباس ها به ماشین لباسشویی

با در باز ، به آرامی لباس ها را اضافه کنید تا مطمئن شوید که به هم پیچیده نیستند.
دقت کنید:
از پر کردن ماشین لباس شویی بیش از 3 / 4 کامل خودداری کنید. این کار به لباس ها اجازه می دهد تا در طول چرخه شستشو به سرعت حرکت کنند. 

مرحله 8:اضافه کردن نرم کننده (اختیاری) 

از نرم کننده ها در موارد زیر خودداری کنید:
 
لباس های دوخته شده ازمیکرو فایبرها
لباس های ورزشکاران
لباس های آتش نشانی
دستمالها 
مرحله 9:انتخاب دما برای خشک کردن
دمای خشک کن معمولا توسط نوع بافت مشخص می شود؛ پنبه باید معمولا بر روی حرارت بالا تنظیم شود، لباس های مراقبت آسان ( پلی استر)معمولا باید بر روی حرارت متوسط تنظیم شود، لباس های ظریف باید بر روی حرارت کم تنظیم شود. برخی خشک کن ها نیز به لباس ها اجازه نرم شدن بدون استفاده از گرما را می دهند. 
مرحله 10:انتخاب دمای خشک کن
همانند دمای خشک کردن، زمان خشک کردن نیز با نوع بافت مشخص می شود. اغلب خشک کن ها دارای چندین تنظیمات در نوع بافت هستند. اغلب خشک کن ها شامل یک چرخه خشک سازی زمان دار، این امکان خشک کردن لباس ها را فراهم می کند که به دلایلی کاملا خشک نشده و یا فقط به مقدار کمی زمان خشک کردن نیاز دارند. 
مرحله 11:تمیز کردن فتیله
از این مرحله صرف نظر نکنید. بسیار مهم است که فتیله را تمیز کنید زیرا برای جمع آوری کرک های لباس ها مورد استفاده قرار می گیرد که خشک شده اند، فتیله معمولا داخل ماشین خشک کن کنار در است. 
مرحله 12:اضافه کردن لباس ها به خشک کن
برای اضافه کردن لباس ها به خشک کن باید زمانی را صرف کنید تا لباس ها را جدا کنید تا درهم گیر نکنند. گیر کردن لباس ها ممکن است بیشتر زمان ببرند تا خشک شوند. 
مرحله 13:اضافه کردن برگه خشک کن (اختیاری) 
اگر از نرم کننده پارچه در طول چرخه شستشو استفاده کردید، نیازی به اضافه کردن یک برگه خشک کن ندارید. یک ورق خشک کن، مانند نرم کننده پارچه، به جلوگیری از چسبیدن کمک می کند و هم چنین می تواند بوی عطر را به لباس هایتان بدهد. 
مرحله 14:راه اندازی خشک کن
بعد از اینکه هر دو درجه حرارت خشک کن و زمان خشک کردن را انتخاب کردید در ماشین را ببندید و ماشین را روشن کنید. بعضی از مدل ها یک دکمه را نشان می دهند که نیاز به فشرده شدن دارد، ممکن است صفحه مدرج داشته باشد .
دقت کنید:لطفا در هنگام خشک کردن لباس ها را بدون نظارت رها نکنید. اگر یک خشک کن به درستی نگهداری نشود یا به طور نامناسب استفاده شود احتمال خطر آتش سوزی وجود دارد.
 
مرحله 15:بیرون آوردن لباس ها
بعضی از لباس ها ممکن است به کل چرخه خشک شدن نیاز نداشته باشند. مواردی را که خشک هستند را بیرون آورید و هر کدام از آن ها که هنوز مرطوب هستند بمانند تا چرخه خشک کردن را قبل از راه اندازی مجدد به پایان برسانید. ممکن است بخواهید لباس هایی را آویزان کنید که بیشتر در معرض چین و چروک قرار دارند (مانند پیراهن و یا لباس های رسمی و مجلل). بقیه را ممکن است به شیوه ای که به آن عادت دارید، تا کنید. 

مرحله 16:اتو لباس (اختیاری)

پس از اتمام یک چرخه خشک کردن، بعضی از انواع موارد ممکن است به اتو کردن نیاز داشته باشد. برای این کار باید اتو و میزاتو داشته باشید اتو کردن فرایندی است که برای باز کردن چروک از لباس ها مورد استفاده قرار می گیرد که شما دوست دارید تمیز به نظر برسد (مثل پیراهن لباس) مطمئن شوید که یک بطری اسپری دم دست دارید دستگاه اتو را نزدیک یک پریز برق قرار دهید.

اتو را روشن کنید.

سپس آن را روی میز قرار دهید تا صورت اتو عمود با تخته اتو باشد.

بیشتر اتوها یک صفحه مدرج دارند که متناسب با پارچه دما را تنظیم می کند.

اجازه دهید دمای اتو بالا برود.

مواردی را که می خواهید بر روی میز اتو قرار دهید قرار دهید. 
آویزان و تا کردن لباسها: 
به محض اینکه لباس ها خشک شدند، هر تکه ای رو که از خشک کن در میاد برای جلوگیری از چین و چروک شدن، جمع کرده و تا کنید البته، اتو هم اگر لازم باشد. به محض اینکه توانستید لباس ها و ملافه ها را به کمدو کشو مناسب برگردانید.
 

نکات پایانی: 

اشتباهاتی ممکن است مثلا لکه های خونی روی لباس را قبل از شست و شو با ماشین پاک کنید. 
شست و شو لباس کار دشواری نیست اگر این کار را به طور مرتب انجام دهیداگر بگذارید کوهی از لباس های کثیف جمع شود، می تواند خسته کننده باشد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صدات رو واسه من نبر بالا
سه شنبه 15 فروردين 1402 ساعت 16:28 | بازدید : 771 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

 صدات رو واسه من نبر بالا.

 

یکی از دلایل پیشرفت تمدن انسانی در طول تاریخ "گفت‌وگو" بوده 

است. مباحثه، گفتمان، دیالکتیک. نه جنگ و جدل و پرخاش.

وقتی در بحثی عصبانی می‌شوی و شروع می‌کنی به فریاد زدن، 

ناخودآگاه چند پیام را به طرف مقابل می‌دهی.

 

یک_ من ضعیفم.

من توانایی حل مسئله را از راه منطقی و با استفاده از دلیل و برهان ندارم و می‌دانم حق با من نیست و حرف‌هایم پوچ است و بی 

معنی. بنابراین صدایم را بالا می‌برم تا تو بترسی و ضعف منطق من پوشیده شود.

 

دو_ من نمی‌خواهم این مسئله حل شود.

وقتی گوش‌هایم را می‌گیرم و شروع می‌کنم به داد و قال یعنی برایم اهمیتی ندارد که موضوع پیش آمده برطرف شود. مهم فقط این 

است که من حرفم را بزنم و همه کار کنم برای به کرسی نشاندنش.

 

سه_ من تو را دوست ندارم.

طبیعی و منطقی نیست که همه‌ی توانم را در حنجره‌ام جمع کنم و با جیغ و توهین و طعنه و تمسخر، آرامش را از طرف مقابل‌ام بگیرم 

و ناراحتش کنم. بعد حرف از دوست داشتن بزنم.

 

چهار_ من کودکم و هنوز به بلوغ فکری نرسیده ام.

در مواجهه با کوچک‌ترین مسئله و موضوعی نمی‌توانم خودم و رفتار و گفتارم را کنترل کنم و عصبانی می‌شوم و از کوره در می‌روم. این‌ها ویژگی‌های یک فرد بالغ است؟

 

به پیام‌های تلویحی و پنهان دیگر هم می‌توان اشاره کرد اما نمی‌خواهم متن از این طولانی‌تر شود.این بیت شعر را فردوسی از زبان رستم سروده. رستم که قهرمان بی‌بدیل شاهنامه است و زور بازو و توانمندی جسمانی‌اش غیر قابل انکار، به‌جای این که بر قدرت بدنی یا جنگاوری و خشونت توصیه کند این حرف را می‌زند:

 

بی‌آزاری و خامشی برگزین

که گوید که نفرین به از آفرین؟

برچسب‌ها: صدا , صوت , بی آزار ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


هرگز نباید به این گیاهان دست بزنید!
سه شنبه 15 فروردين 1402 ساعت 16:28 | بازدید : 787 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

_بلوط سمی

 پوست شما به روغن موجود این گیاه به شدت واکنش نشان می‌دهد و نتیجه ی آن وحشتناک است

 

_شوکران آبی (Water hemlock)

. همین گیاه بود که سقراط را کشت. همه قسمت‌های این گیاه به شدت سمی هستند. حتی افراد زیادی بعد از خوردن پرندگانی که دانه‌های این گیاه را خورده بودند، جان خود را از دست دادند

 

_آقطی (Elder)

این گیاه مرگ حتمی را رقم می‌زند. با این وجود، گل این گیاه معمولا به عنوان چاشنی یا دارو استفاده می‌شود. دانه ها، ساقه‌ها و ریشه‌ها همگی سمی هستند. اگر مقدار کافی از این‌ها را مصرف کنید دچار مشکل جدی می‌شوید. قسمت‌های سمی گیاه در بدن سیانید می‌سازند

 

_خرزهره

خرزهره بسیار سمی است و موجب تهوع، بی‌قراری و حتی ایست قلبی می‌شود.

 

_اقونیطون (Wolfsbane)

 اخیرا مردی بعد از باغبانی کشته شد. ماجرا از این قرار بود که او بعد از تماس با این گیاه روی زمین افتاد. او را فورا به بیمارستان رساندند، اما مرد چند روز بعد در اثر نارسایی اعضای بدنش درگذشت.

 

_تاتوره (Jimsomweed)

 

_گلپران (Hogweed)

این گیاه بزرگ تا ۴.۲ متر رشد می‌کند و شیر سمی دارد

 

_فرفیون (Spurge)

شیره این گیاه حاوی مواد شیمیایی سمی است که وقتی آن را لمس می‌کنید، وارد پوست شده و باعث مشکلات جدی می‌شود

 

_ریواس

بخش سمی اصلی این گیاه برگ‌های آن هستند.

 

_شابیزک (Belladonna)

شابیزک یک گیاه سمی است که اگر خورده شود، منجر به علائم متغیری از گیجی تا توهم و مرگ می‌شود

 

_پیچک سمی

 

_کرچک،حاوی یکی از کشنده‌ترین سموم به نام رایسین است که مصرف آن به مقدار زیاد انسان را از پا درمی آورد. منظور از مقدار زیاد، جویدن تنها چند دانه کرچک است.

 

_کلاهک مرگ

کلاهک مرگ نوعی قارچ است که باید از آن اجتناب کنید. این قارچ‌های سمی کشنده چند علامت دارند. کلاهک آن‌ها سفید با سایه خاکستری است و کمی رنگ سبز یا زرد دارند. هریک از این علائم را در قارچ مشاهده کردید، بهتر است نزدیک آن نشوید.

 

_قارچ مرگبار (Amanita)

قارچ‌های مرگبار یکی دیگر از انواع قارچ هستند که با تمام وجود باید از آن‌ها اجتناب کنید. اگرچه این قارچ‌ها برای همه موجودات کشنده نیستند، اما برای ما هستند. به خصوص اگر آن‌ها را بخوریم. برای شناخت این قارچ، باید به دنبال قارچ قرمز با خال‌های سفید بگردید. این نشانه اصلی سمی بودن قارچ است. دلیل سمی بودن این قارچ، وجود سم وحشتناکی به نام آماتوکسین است. این سم اگر خورده شود، به آرامی کبد و کلیه را از کار می‌اندازد.

 

_خرزه هندی (Rhododendron)

خرزه هندی گیاهی است که بسیاری از ما دیده ایم. این گیاه گلدار زیبا در سراسر جهان یافت می‌شود. با این حال، در برگ‌های این گیاه زیبا، یک ماده بسیار سمی وجود دارد. علائم خوردن این گیاه شامل استفراغ، کاهش ضربان قلب و احساس خستگی شدید می‌شود.

 

_شیپور فرشته

شاید به خاطر نامش، فکر کنید این گیاه زیاد هم بد نیست. اما اشتباه می‌کنید. این گیاه به خاطر شکل شیپوری و رنگ طلایی‌اش این نام را گرفته است، البته شاید هم، چون شما را مستقیم به بهشت می‌فرستد! شیپور فرشته در آمریکای جنوبی یافت می‌شود. آنچه این گیاه را کشنده می‌کند، وجود سم آلکالوئید در برگ‌های آن است. این سم علائم متغیری از تهوع تا توهم دارد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


خوشبختی در چیست؟
سه شنبه 15 فروردين 1402 ساعت 16:27 | بازدید : 934 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

در زندگی هر فرد باید باران خوشبختی ببارد آیا احساس می کنید که این باران خوشبختی را در زندگی تجربه کرده اید؟ پیش بینی های شخصی هر فرد ممکن است مثبت یا منفی باشد. البته جای تعجب نیست که ذهن ما عملکرد روانشناسانه خود را ارتقا دهد.

خوشبختی

ما می توانیم استرس، افسردگی و اضطراب را تشخیص دهیم. استرس و افسردگی هر دو می تواند باعث بیماری های قلبی و حملات قلبی شود. افرادی که شغل سنگین دارند و فشار کاری آن ها بالاست، 50 درصد بیشتر در معرض این بیماری هستند.

خوشبختی را نمی توان فروخت:

مباحث زیادی در مورد میزان پول و رابطه آن با خوشبختی مطرح شده است. به نظر می رسد که ثروت هیچ ربطی به خوشبختی ندارد. طبق مطالعات انجام شده در سال 1957 تقریبا 35 درصد از جمعیت خودشان را افراد شادی می دانستند. امروزه 30 درصد از آن ها خودشان را شاد می دانند .یعنی این میزان 5 درصد کاهش داشته است .

حقیقت اینجاست که تحقیقات جدید نشان می دهد پول تاثیر کمی روی خوشبختی دارد و افرادی که به اندازه کافی ثروتمند هستند و می توانند نیازهای اولیه مثل غذا خوراک و پوشاک و سلامت خود را تامین کنند، میزان شادی آن ها به مراتب بیشتر از انسان های فقیر است اما بعد از نیاز های اولیه، ثروت بیشتر دیگر ربطی به خوشبختی نخواهد داشت.

مطالعه روی 100 فرد ثروتمند انجام شده که نشان می دهد آن ها نسبت به شهروندان معمولی خوشحال تر و خوشبخت تر هستند و همین طور نشان می دهد که شادی آن چیزی نیست که شما می خواهید، بلکه آن چیزی است که باید برایش تلاش کنید.

ویژگی افراد خوشبخت

آن ها خودشان را دوست دارند :

آن ها از لحاظ احساسی و جسمی در سلامت کامل به سر می برند و باور دارند که باید اخلاق گرا و باهوش باشند و آن ها بهتر از دیگران قادرند تا با مردم کنار بیایند.

افراد شاد احساس کنترل شخصی بیشتری دارند و احساس قدرت می کنند :

به همین دلیل مایلند که در محل کار و مدرسه بهتر ظاهر شوند و استرس خود را کنترل کنند .

افراد خوشبخت تمام عقاید خود را بیرون می ریزند :

افراد خوشبخت روابط نزدیکی دارند و آن ها معمولاً خواسته های خود را به طور واضح بیان می کنند. معمولاً افراد متاهل آن ها از افراد مجرد شان خوشبخت ترند اما هیچ گاه برای ازدواج خودشان را به سختی نمی اندازند. آن ها به روابط خود اعتماد دارند و به دیگران نیز برای شاد تر بودن کمک می کنند.

افراد شاد خوش بین هستند :

آن ها منتظرند همیشه اتفاقات خوب برای آن ها رقم بخورد و گاهی اوقات احساس هیجان بسیار زیادی در مورد خودشان دارند . همیشه نیمه پر لیوان را می بینند و سعی می کنند که وقایع را از راه مثبت تفسیر کنند.

خصوصیات افراد شاد و خوشبخت

افراد شاد و خوشبخت استقلال روحی روانی دارند :

آن ها بر روی مسائل زندگی تمرکز می کنند و آماده اند تجربه های جدید کسب کنند. آنها معمولا از لحاظ معنوی قوی هستند و مطالعات نشان می دهد که افراد معنوی دو برابر افراد دیگر احساس شادی می کنند.

افراد خوشبخت و شاد معمولاً زندگی متعادلی دارند :

آن ها زمان مخصوصی را وقف کار، بازی و رسیدن به امور معنوی می کنند و بازخورد های خوبی از دیگران دریافت می کنند. افراد شاد خلاق هستند و از دید خودشان به مشکلات نگاه می کنند. سعی می کنند که از راه های خلاقانه مشکلات را حل کنند و معمولا ایده های جدید را ارائه می کنند و چیزهای جدید را یاد می گیرند.

افراد شاد مهربان هستند :

مهربان بودن روحیه را بالا می برد و سطح شادی را افزایش می دهد. افراد مهربان روح بخشنده ای دارند و از کمک کردن به دیگران حتی از راه های کوچک لذت می برند. همین کمک کردن باعث شادی و خوشبختی بیشتر در وجود آن ها می شود.

اگر با افراد شاد و خوشبخت صحبت کنید، متوجه می شوید که هیچ کلام منفی در صحبت هایشان وجود ندارد و آن ها همیشه لبخند می زنند و انرژی مثبت برای اطرافیان هستند.

نشانه های خوشبختی در زندگی افراد شاد و خوشبخت

این افراد در زمان حال زندگی می کنند :

افراد شاد به گذشته فکر نمی کنند و نگران آینده نیستند. آن ها کاملاً در زمان حال زندگی می کنند و از آن لذت می برند. آن ها قدردان گذشت بوده و امیدوار به آینده می باشند.

زندگی کردن در زمان حال استرس را کاهش می دهد و باعث می شود قدردانی و بخشندگی آن ها افزایش پیدا کند و همچنین مهارت اجتماعی و خلاقیت آن ها نیز با این کار در سطح بالایی قرار می گیرد. سلامت جسم و ذهن هرگز به گذشته فکر کردن یا نگرانی در مورد آینده نیست. راز موفقیت این است که به طور هوشمندانه در زمان حال زندگی کنید .

آن ها بیشتر از مشکلات به فرصت ها توجه می کنند :

ان گونه افراد خودشان را درگیر دردسر ها و نتایج منفی نمی کنند و سعی می کنند که به جای آن به فرصت های پیش آمده در چالش های زندگی توجه کنند. افراد شاد زندگی را همان گونه که هست قبول می کنند و راحت گیر هستند و از چالش ها به عنوان تجربه ای برای قوی تر شدن نسبت به قبل استفاده می کنند.

آن ها شادی را در چیزهای کوچک می بیند :

بسیاری از این افراد فکر می کنند که خوشبختی و شادی نیازمند موفقیت های بزرگ می باشد اما افراد شاد می توانند در کوچک ترین چیز ها شادی و خوشبختی را پیدا کنند.

حتی با تابیدن نور آفتاب روی صورتشان، خشک شدن لباس ها، سلامت اعضای خانواده، بوی یک غذای تازه و هر چیز لذت بخش دیگری می توانند احساس شادی کنند و مطالعات نشان می دهد که شادی های بزرگ مثل ارتقای شغلی برای این افراد همان قدر زیبا است که بوی یک غذای تازه.

آن ها گذشت می کنند :

زندگی کردن همیشه راحت نیست و همراه با درد ها و رنج ها و سختی هاست. گاهی اوقات رنج ها بسیار سخت می شود و افراد خوشبخت عادت دارند که به راحتی از سختی ها عبور کنند و خودشان را درگیر آن نکنند.

آن ها به راحتی می توانند از مسائل سخت چشم پوشی کنند و به جنبه های مثبت زندگی فکر کنند و اجازه می دهند که احساسات خود را بیرون بریزند اما به سرعت از آن عبور می کنند و شرایط فعلی را پذیرا هستند.

آن ها در مورد افراد دیگر صحبت های منفی نمی کنند:

این افراد بسیار قدرتمند هستند. همیشه خوبی دیگران را می بینند. نکات منفی را چشم پوشی می کنند و می دانند که اخلاق بد در تمام انسان ها وجود دارد و همیشه منتظر نتایج مثبت هستند.

در حقیقت سعی می کنند بد صحبت کردن درمورد دیگران را کنار بگذارند و هیچ گاه زود قضاوت نمی کنند.

آن ها دیگران را به خاطر اشتباه شان سرزنش نمی کنند

افراد شاد سعی دارند که هیچ گاه دیگران را سرزنش نکنند و حتی برای اشتباهاتی که در شرایط فعلی زندگی انجام داده اند و این اشتباه به سلامت و اموال آن ها آسیب زده است.

این افراد همیشه نقش حمایتی از دیگران را دارند و باعث انرژی و شادی و قوت قلب دیگران می شوند. این افراد می توانند جنبه های مثبت هر اشتباه را به دیگران یاد آور شوند و نور امید را در دل آن ها روشن کنند .


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چند نکته مهم برای تربیت فرزندان
سه شنبه 15 فروردين 1402 ساعت 16:26 | بازدید : 1052 | نویسنده : ولی غلامی | ( نظرات )

_ پر پرواز کودک‌تان را نچینید

 زمانیکه کودک از لحاظ رشدی به مرحله‌ای رسید که توانست اسباب‌بازی‌هایش را در سر جای خود قرار دهد، بشقابش را از روی میز غذا بردارد و ببرد و خودش لباس بپوشد، بگذارید این کارها را خودش انجام دهد. سپردن مسئولیت به بچه‌ها برای عزت‌نفس‌ آنها (و سلامت روانی شما) لازم است.

 

_ انرژی خود را صرف مسائل مهم کنید

کودکان نمی‌توانند تعداد زیادی قاعده و قانون را هضم کنند و در مواجهه با قوانین بی‌شمار، بی‌علاقه و بی‌توجه می‌شوند. بحث درباره‌ی مسائل پیشِ پاافتاده‌ای مثل انتخاب لباس‌شان یا حرف‌ بدی که در موقعیت خاصی از دهان‌شان بیرون آمده است را فراموش کنید. تمرکز خود را بر قانون‌های واقعا مهمی مثل ممنوعیت برخورد فیزیکی با دیگران، گفتار گستاخانه یا دروغ گفتن بگذارید.

_ با کودکان‌تان بازی کنید

_ هر روز با هم کتاب بخوانید

این کار را از وقتی که هنوز نوزاد است آغاز کنید، بچه‌های کوچک عاشقِ گوش دادن به صدای والدین خود هستند.

_ هر روز زمانی مخصوص برای او داشته باشید

_ وقت گذراندن با پدر را ترغیب کنید

بچه‌هایی که پدران‌شان با آنها وقت می‌گذرانند در مدرسه عملکرد بهتری دارند، با موفقیت بیشتری مسائل خود را حل می‌کنند و به طور کلی با مسائلی که در طول زندگی با آن مواجه خواهند بود، بهتر روبه‌رو می‌شوند.

_ وقتی مرتکب خطایی شدید به آن اعتراف کنید

این روش بهترین راهی است که به بچه‌ها نشان می‌دهد چطور و چه‌وقت باید عذرخواهی کنند.

_ در روش زندگی‌تان کمی بیشتر مراقب محیط زیست باشید

کمتر زباله تولید کنید، مواد را برای بازیافت جدا کنید، از وسایل دور ریختنی به نحو تازه استفاده کنید، در مقابل حیوانات و گیاهان اطراف خود مسئولیت نشان دهید

_محبت خود را به همسرتان در مقابل کودکان نشان دهید

_ به تفاوت‌های خود و همسرتان در روش‌های فرزندپروری احترام بگذارید

بهتر است هر دو نفر از شیوه‌ی یکسان تربیتی بهره ببرند زیرا وجود تضاد در این رویه بیش از راهکارهای کمی غلط یکی از والدین به کودک آسیب وارد می‌کند.

_ رضایت خود را از کارهای خوب فرزندتان به او نشان دهید

_ پشت سر کودک‌تان حرف بزنید

مثلا وقتی فهمیدید پشت در ایستاده از او پیش همسرتان تعریف کنید تا او یواشکی بشنود.

_ به خودتان استراحت بدهید

اگر آنقدر خسته‌اید که نمی‌توانید آشپزی کنید و از سر راه غذایی آماده می‌خرید احساس نکنید که پدر یا مادر بدی شده‌اید.

_ در برابر بی‌احترامی فرزندتان قاطعانه عمل کنید

هرگز به فرزندتان اجازه ندهید با شما یا هر فرد دیگری گستاخانه صحبت کند

_ سه سؤال «تو‌-محور» را هر روز از فرزندتان بپرسید

هر روز سه سؤال که مخاطب آن فرزندتان باشد را از او بپرسید.  «در مدرسه بهت خوش گذشت؟»

 «در مهمانی چه کارهایی کردی؟»، «فردا بعدازظهر کجا می‌خواهی بروی؟»

_ این ترفند «شجاعت» را به فرزندتان بیاموزید

نگاه کردن به چشم

به آنها بگویید که همیشه به رنگ چشم‌های دیگران دقت کنند. هدایت توجه کودکان به چشم دیگران باعث برقراری تماس چشمی با آنها می‌شود و به یک کودک مُردد کمک می‌کند با اعتمادبه‌نفس‌تر به نظر برسد

_ فرزندتان را لوس بار نیاورید

 هیچ کودکی مرکز جهان خلقت نیست و همین طرز فکر را به او منتقل کنید.

 

_ به آنها توضیح دهید چرا ارزش‌ها مهم هستند

 

_ هر شب وقت شام «حلقه‌ی سپاسگزاری» تشکیل دهید

 

_ از جنگ بر سر غذا اجتناب کنید

 

_ حداقل یک وعده‌ی غذایی را خانوادگی میل کنید

 

_تمام فرزندانتان را به یک اندازه دوست داشته باشید

 

_ تلویزیون را در هال قرار دهید

تحقیقات مکررا این موضوع را نشان داده‌اند که بچه‌هایی که در اتاق خود تلویزیون تماشا می‌کنند وزن بیشتری دارند، کمتر می‌خوابند، نمرات کمتری در مدرسه می‌گیرند و مهارت‌های اجتماعی ضعیف‌تری دارند.

 

_زمینه‌ی فعالیت بدنی فرزندتان را فراهم کنید

_ از لبخند فرزندتان محافظت کنید

_ از کرم ضدآفتاب مخصوص کودکان استفاده کنید

ار خمیردندان بگذارید که استفاده از آن را فراموش نکنید.

_ نوزادتان را زمانی که خواب‌آلود است در جایش بگذارید

زمانی که خواب‌آلود است اما هنوز به خواب نرفته، می‌توانید او را در جایش بگذارید. با این روش او می‌آموزد که بتواند خودش را برای خواب آرام کند. این کار از مشکلات احتمالی خوابِ او در آینده می‌کاهد.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 30
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 16
:: باردید دیروز : 24
:: بازدید هفته : 1225
:: بازدید ماه : 8275
:: بازدید سال : 19309
:: بازدید کلی : 112115